Fit jízda na in-line bruslích - kalkulátor tepové frekvence

domovská stránka » Fit jízda na in-line bruslích - kalkulátor tepové frekvence

Fit jízda na in-line bruslích - kalkulátor tepové frekvence

Jestliže se chcete na in-line bruslích dostat do skvělé kondice a třeba i shodit pár kilo, je potřeba jezdit efektivně a se správnou intenzitou. Aby byla jízda co nejefektivnější, je potřeba udržovat správné hodnoty tepové frekvence.

Chcete hubnout nebo zlepšovat fyzičku?

  • Jestliže chcete při jízdě na in-line bruslích zhubnout, měla by se vaše tepová frekvence pohybovat okolo 50-65% vaší maximální tepové frekvence. Pokud se dostanete přes tuto hranici, zpomalte.
  • Pokud chcete hlavně zlepšovat svou fyzičku, je potřeba dosáhnout při jízdě asi 70-80% maxima.

Jak si změřit svou běžnou tepovou frekvenci?

Svou tepovou frekvenci nejlépe změříte tak, že na spodní stranu zápěstí levé ruky přiložíte ukazováček a prsteník pravé ruky. Pod prsty ucítíte pravidelné tepání.

  • Klidovou tepovou frekvenci měřte ideálně ráno po probuzení, nebo alespoň po chvilce sezení. Klidovou frekvenci stačí počítat po dobu 30 vteřin a poté vynásobit x2.
  • Tepovou frekvenci po aktivitě je nutné měřit bezprostředně po skončení aktivity. Měřte ji po dobu 10 vteřin a poté vynásobte x6. Je to proto, že poté se tepová frekvence velmi rychle zpomaluje.
  • Svou maximální tepovou frekvenci spočítáte orientačně takto:
    220 - váš věk = maximální tepová frekvence

Příklad výpočtu:

  1. Věk 30 let, chci hubnout
    220 - 30 = 190 (maximální tepovka)
    Maximální TF vynásobím 0,50 a 0,65 (hubne se při 50-65% maximálky) a dostanu hodnoty 95 a 123. V tomto rozmezí by se při jízdě na inline bruslích měla pohybovat moje tepovka, jestliže chci hubnout.
  2. Věk 30 let, chci zlepšovat svou fyzičku
    220 - 30 = 190 (maximální tepovka)
    Maximální TF vynásobím 0,70 a 0,80 a dostanu hodnoty 133 a 152. V tomto rozmezí by se při jízdě na inline bruslích měla pohybovat moje tepovka, jestliže chci zlepšovat svou fyzickou kondici.