In-line trasa okolo Sedlitzer See

domovská stránka » In-line trasa okolo Sedlitzer See

Jezero Sedlitzer See leží mezi města Sedlitz, Lieske, Kleinkoschen a Senftenberg. Okruh okolo něj je dlouhý zhruba 28 km. Trasa je to velmi příjemná, vede hlavně loukami a lesy podél jezera, ale částečně je nutno projet i okrajem města Senftenberg. Proto ji nedoporučujeme začátečníkům.

Aktualizace: květen 2015

Délka trasy: 28 km

Povrch: Velká část trasy hladký asfalt, je nutno projet okrajem města Senftenberg – chodníky, zámková dlažba.

Popis trasy: Trasa začíná ve městečku Kleinkoschen. Jelikož není moc velké, projedeme ho velmi rychle a po chvíli už jsme v lese. Tento úsek má trochu hrubší asfalt a navíc vede po silnici, kde ale naštěstí moc aut nejezdí. Po pravé straně se nám po chvíli jízdy objeví letiště, u kterého bývá otevřen stánek s občerstvením. Po zhruba 3 km dojedeme k Sornoer kanálu, který spojuje Geierswalder See a Sedlitzer See. Těsně před kanálem je na levé straně kiosek s občerstvením a zajímavá industriální rozhledna. Rozhodně stojí za to zde sundat brusle a vystoupat nahoru, protože z vrchu je nádherný výhled na Partwitzer, Geierswalder i Sedlitzer See.

Poté, co se občerstvíme a opět nazujeme in-line brusle, přejedeme most přes Sornoer kanál a po zhruba 1 km přijedeme na rozcestí. Odbočka vpravo by nás vedla okolo Geierswalder See, my ale pokračujeme dál rovně. Po výjezdu z lesa budeme mít po pravé straně Partwitzer See a po levé straně se nám objeví Sedlitzer See. Tato jezera spojuje Rosendorfer kanál, na který je to z rozcestí zhruba 2,5 km. Od tohoto kanálu pokračujeme asi 2 km k dalšímu rozcestí, kde se dáme směrem doleva a po pár desítkách metrů opět doleva. Po zhruba 500 metrech dojedeme k pěknému vyhlídkovému místu na jezero, kde dříve býval stánek s občerstvením. Ten je bohužel pro sezónu 2015 zrušen, ale je zde ukazatel na zhruba 150 m vzdálené občerstvení ve vesničce Lieske.

Od stánku s občerstvením pokračujeme ještě asi 5 km podél jezera Sedlitzer See, až dojedeme k mostu přes nově vybudovaný kanál. Za mostem nás trasa dál vede podél jezera Sedlitzer See až k vyhlídkovému místu a poté do lesa. Zde se trasa stáčí prudce doprava a vede nás do vesničky Sedlitz. V ní se držíme spíše vlevo a u fotbalového hřiště odbočme doleva, směrem k jízdárně. Za ní se dáme lehce doprava a pokračujeme až k městu Senftenberg. Jeho okrajem se dostaneme k hlavní silnici, podél které vede cyklostezka až do našeho výchozího místa - městečka Kleinkoschen.

Občerstvení na trase
Na trase je několik možností občerstvení. První hned na zhruba prvním kilometru, u již zmiňovaného letiště. Dále bývá v letní sezóně otevřen stánek u rozhledny a poslední občerstvení je ve vesničce Lieske.

Příjezd a parkování
Zaparkovat můžete ve vesničce Kleinkoschen, kde sice není žádné vyznačené parkoviště, ale místo ke stání zde bez problémů najdete.

Route 2 339 628 - powered by www.inlinemap.net

In-line trasa okolo Sedlitzer See
Trasa ke stažení ve formátu GPX
název stáhnout
Sedlitzer see stáhnout

Zvolte pravým tlačítkem myši "Uložit odkaz jako ..." a pojmenujte *.gpx.

3 Komentáře.

Michal
18.07.2016 13:07
V na začátku července 2016 byl stánek u letiště jednou otevřený, po druhá zase ne - asi ej to dost na náhodu - nespoléhejte se na něj. U rozhledny byl otevřen vždy. Ilsekanal už byl průjezdný (nenapuštěný) a do Sedlitzu se dá projet i zadem po silnici. Ale asfalt je tam dost nekvalitní. Na cestě ke kanálu byl navíc neskutečný protivítr, fakt peklo! Začátek cesty ze Sedlitz do Senftenberg byl dost nekvalitní aspaflt, pak bylo hodně napadaných větviček na cestě (z akátů). Chuťovka na konci: u senftenbergu probíhá nějaká výstavba a třikrát byly přes cestu cca 3m štěrku - dalo se přecupitat. Jednou to ale bylo po malém sjezdu za zatáčkou tak pozor na to! Jinak krásná projížďka - bruslařský ráj.
Lenka
09.06.2014 14:06
Kanál už je hotov, inline stezka bez problémů průjezdná :-) Jen cca 1 km za kanálem (u rozcestí s památníkem těžby) je třeba vjet do zákazu vstupu a pokračovat po asfaltu do Sedlitz, aby se nemuselo po šotolinové cestě.
Josef
26.01.2014 22:01
WEB kamera která ukazuje krajinu nad touto částí Luž. jezer je zde http://www.grossraeschen.de/webcam/. Vlastně tam jsou dvě - na jedný je vidět obloha a na druhý povrch náměstí - je mokro/sucho, bude/nebude pršet - co víc bruslař potřebuje. Z místa WEB kamery Großräschenu lze dojet na bruslích podél stejnojmenného jezera buď do Sedlitz, nebo až ke Sprembergu. Okolo jezera Großräschener See nic moc (před pár lety), ale lze tudy projet od Sedlitzer See k Aldoberner See.
Přidat komentář
Jsme rádi, že jste se rozhodli přidat komentář k tomuto článku. Prosíme, nevkládejte spamy či odkazy na jiné webové stránky. Takovéto komentáře budou smazány. Těšíme se na vaše podnětné a přínosné komentáře. Děkujeme!