In-line trasa podél Altdöberner See

domovská stránka » In-line trasa podél Altdöberner See

Jezero Altdöberner  See leží severně od centrální oblasti Lužických jezer. Na in-line bruslích se bohužel nedá objet celé, protože asfaltová trasa vede jen podél jeho jižní části. Tento zhruba 10 km dlouhý úsek je vhodný spíše pro pokročilejší inline bruslaře, protože je poměrně zvlněný.

Délka trasy: 20 km (10 km tam a 10 km zpátky)

Povrch: Většina trasy má nový hladký asfalt. Na východním břehu vede trasa relativně po rovině, ale na jižním a západním počítejte se zvlněným profilem.

Popis trasy: Trasa začíná u městečka Pritzen, které je jezerem Altdöberner See ze tří stran obklopeno. Po zhruba jednom kilometru musíme počítat s prvním „hupem“, ale pak si můžeme užívat 3 km krásný rovinatý úsek s hladkým asfaltem.  Celou dobu jedeme po břehu jezera, takže si můžeme vychutnávat výhledy na jeho hladinu. Kousek za městečkem Pritzen je po levé straně vyvýšenina, na které byl vybudován „Stonehenge“, jak jsme soustavu vztyčených betonových kvádrů nazvali :). Pokud sundáte in-line brusle a vyšplháte se nahoru, naskytne se vám pěkný výhled do okolí.

V místech, kde se trasa stáčí doprava kolem jezera, začínají první sjezdy a stoupání, kterých je zde několik. Některé jsou na poměry in-line bruslí relativně prudké, takže raději přibrzďujte :).

Na osmém kilometru se trasa ze břehu jezera na chvíli vnoří do lesa, ale po chvíli z něj zase vyjede a my si opět můžeme užívat výhledy na jezero a jeho protější břeh.  Na 9,5 km je po levé straně malé parkoviště a na pravé straně je „prolézačka“ s informacemi o budování jezera zakončená malým tobogánem. Pokud si tedy chcete na chvíli odpočinout, sundejte si brusle a vraťte se na chvíli do dětských let :).

Na zhruba desátém kilometru, u odbočky na město Altdöbern trasa končí. Tedy přesněji řečeno – ještě kousek pokračuje, nechá nás vystoupat na kopeček a tam záludně končí v lese. Proto je lepší otočit se hned u odbočky na Altdöbern.

Občerstvení na trase
Občerstvit se můžete pouze na začátku a konci trasy. V městečku Pritzen je restaurace, která má ale v pondělí a v úterý zavřeno. Pokud byste měli hlad či žízeň na druhém břehu jezera, musíte si  „odskočit“ do městečka Altdöbern. Přímo na trase totiž bohužel žádný stánek s občerstvením není.

Příjezd a parkování
Zaparkovat můžete ve městečku Pritzen, kde trasa začíná. Další možností je jet trasu opačným směrem a zaparkovat na okraji města Altdöbern či na malém parkovišti u již zmiňovaného „tobogánu“.

Route 2 339 647 - powered by www.inlinemap.net

In-line trasa podél Altdöberner See

Trasa ke stažení ve formátu GPX

název stáhnout
Altdöberner see stáhnout

Zvolte pravým tlačítkem myši "Uložit odkaz jako ..." a pojmenujte *.gpx.

1 Komentáře.

Josef
14.03.2015 22:03
Je to příjemné svezení, zvláště ty kopečky poskytnou mírné zpestření. Nicméně jde o poměrně krátkou trasu, kterou si lze vylepšit prostě tak, že tam dojedeme na bruslích od klasických tras kolem Lužických jezer, např. od Sedlitzer See, viz.http://www.inlinemap.net/cs/route/42098-sedlitz-pritzen/. Ta trasa má několik variant, před Pritzen lze najet dříve k jezeru, místo nástupu Sedlitz (okruh kolem Sedlitzer See) lze využít trasy kolem Grossraschener See. Tajný sen českého bruslaře :-)
Přidat komentář
Jsme rádi, že jste se rozhodli přidat komentář k tomuto článku. Prosíme, nevkládejte spamy či odkazy na jiné webové stránky. Takovéto komentáře budou smazány. Těšíme se na vaše podnětné a přínosné komentáře. Děkujeme!