Jak být fit na in-line bruslích

domovská stránka » Jak být fit na in-line bruslích

In-line brusle pro skvělou kondici

Jízdou na in-line bruslích se můžete poměrně snadno a rychle dostat do skvělé kondice a udržovat se fit. Měli byste ale dodržovat několik zásad – před jízdou byste se měli pořádně rozcvičit a po jízdě byste neměli zapomínat na strečink.

Kondiční jízda na in-line bruslích by měla mít 4 fáze:

  1. Rozcvičení svalů a kloubů

Abyste zabránili zbytečným úrazům, měli byste se před tím, než nazujete in-line brusle, pořádně rozcvičit a rozehřát svaly. Nejedná se o nic složitého – vzpomeňte si na hodiny tělocviku a provádějte rotační a švihové pohyby, kterými rozhýbete všechny svaly a klouby. Zaměřte se hlavně na nohy, kolena a kotníky, ale nezapomínejte ani na zbytek těla, hlavně na paže, protože i ty jsou při jízdě na in-line bruslích pořádně zapojovány.

  1. Rozehřátí se

Na rozehřátí se povzbuzení srdce je ideální rychlá chůze či střídání chůze a běhu. Rozcvičení a rozehřátí před jízdou na in-line bruslích by mělo trvat minimálně 10 minut.

  1. Jízda na in-line bruslích pro skvělou kondici

Jestliže jste pořádně rozehřátí, je čas nandat chrániče, obout in-line brusle a vyrazit. Trasa pro in-line by měla být ideálně rovinatá, ale pokud chcete cestou spálit nějaké ty kalorie, nezaškodí ani mírný kopeček :). Snažte se držet svižné tempo a zároveň nezapomínejte pravidelně dýchat. Tepovou frekvenci byste měli udržovat v rozmezí cca 120 – 140 tepů za minutu. Ideální je pořídit si speciální měřič tepové frekvence, ale správnou tepovku poznáte i podle toho, že jste mírně zadýchaní, ale zase ne příliš :). Měli byste jen minimálně 30 – 40 minut, aby tělo začalo spalovat tuky.

  1. Vydýchání a strečink

Poté, co sundáte in-line brusle, byste měli alespoň 5 min. vyklusávat a nebo se kousek projít volnou chůzí. Poté vyklepejte nohy a ruce a protáhněte všechny svaly, které jste při jízdě zapojili, tady hlavně stehna, lýtka, hýždě a obě achilovky.

Když budete na in-line bruslích dodržovat tyto zásady a jezdit minimálně 2-3x týdně, odměnou vám bude nejen skvělý pocit z jízdy, ale i vyrýsovanější postava a lepší fyzická kondice.